Risico Audit

Onroerend goed heeft onderhoud nodig. Niet alleen slijten de materialen, maar ook veranderen de eisen van de doelgroep en moet er blijvend worden geïnvesteerd, om de verhuurbaarheid van het bezit op peil te houden. Maar wanneer moet onderhoud worden uitgevoerd, wat zegt de polis daarover bijvoorbeeld? Door te bepalen wat de algehele staat van onderhoud is via een audit, wordt dit duidelijk. De status wordt vervolgens vertaald naar het meerjarig onderhoudsplan en de onderhoudsbegroting. Daarmee kunt de prioriteiten voor het onderhoud jaarlijks worden bepaald. Naast de staat van het vastgoed brengen wij ook in beeld of er wordt voldaan aan de garantie clausulering die de verschillende verzekeraars opstellen.

Zo ontstaat er een goed inzicht in de staat van het gebouw en of dit past bij de specifieke polisvoorwaarden die van toepassing zijn.


Methodiek risico audit

Onze inzichtelijke audits geven duidelijkheid over eventuele technische gebreken, uit te voeren werken en dekkingen welke men kan verwachten van verzekeraars. Dit doen we door middel van een unieke analysemethode met 80 controlepunten voor elk gebouw.


Voordelen:

  1. Juist beeld van het risico
  2. Belegger/investeerder kan beter beleid bepalen
  3. Continuïteit van polis traject, staat centraal
  4. Risicokosten worden verminderd
  5. Onderhoud kan gerichter worden ingezet.
  6. Betere kwaliteit onroerend goed
  7. Geen onverwachte verrassingen bij eventuele schades

Wat kost het?

Vaste prijs basisinspectie rapport € 750,-

Alle bedragen zijn excl. BTW, geen reisuren of km declaratie.


Zakelijke referenties

VTZm2 - SM&C - Claerrisk

 

Wat zijn de mogelijkheden?

Benieuwd naar de mogelijkheden voor uw situatie? Neem dan vrijblijvend contact met ons op.